środa, 28 marca 2012

Sony Cyber-shot DSC-HX200V

Nie wiem czy wiecie, ale ten blog miał być poświęcony fotografii :) Chciałam umieszczać tutaj zdjęcia z różnego rodzaju wyjazdów, imprez czy innych mniej lub bardziej ciekawych miejsc.
Nie zrealizowałam tego planu głównie z jednego powodu - brakowało mi odpowiedniego aparatu.
Miałam w planach zakup lepszego sprzętu, ale nie chciałam żeby mój wybór padł na pierwszy lepszy model.
W rezultacie wszystko trwało znacznie dłużej niż planowałam, więc postanowiłam wykorzystać tę powierzchnię inaczej :) Tym sposobem możecie oglądać tutaj moje codzienne stylizacje ;)

Fotografia jednak nadal jest dla mnie bardzo ważna i chyba bez zdjęć nie mogłabym w pełni funkcjonować.
Dopóki (na pewnym wyjeździe) nie ukradli mi aparatu kompaktowego, nosiłam go codziennie w torebce. Teraz korzystam wyłącznie z lustrzanki, więc z powodu wielkości nie jestem w stanie nosić jej każdego dnia. 

 Na liście zakupów znajduje się więc aparat cyfrowy. Nie jest to wydatek pierwszej potrzeby (zwłaszcza, że już jeden posiadam), ale od czasu do czasu przeglądam co ciekawego pojawiło się na rynku.
Być może teraz ktoś z Was stoi przed wyborem aparatu i nie może podjąć ostatecznej decyzji?

Kilka dni temu moją uwagę zwrócił nowy aparat Sony Cyber-shot DSC-HX200V, więc w wolnej chwili z przyjemnością zapoznałam się z tematem.



Nowy model Sony został wyposażony w szerokokątny obiektyw 27mm z 30-krotnym zoomem optycznym i matrycę CMOS o rozdzielczości 18,2 Mpix. 
Aparat umożliwia nagrywanie filmów w Full HD (1920x1080 50p), pozwala robić zdjęcia 3D i posiada szybki autofokus, który w świetle dziennym ustawia ostrość w 0,13s, a w słabszym oświetleniu w 0,21s.
Dodatkowym plusem jest przejrzysty, uchylny 3-calowy ekran LCD, zaś ciekawym dodatkiem wydaje się być wbudowany moduł GPS z funkcją rejestracji danych i kompas, który niewątpliwie może przydać się osobom, które dużą podróżują.
Aparat umożliwia również ręczną regulację ostrości i zoomu.
A ostatnią, ale istotną kwestią (szczególnie dla mnie) jest wielkość. Aparat ten jest mniejszy od lustrzanki, więc dzięki temu będzie można nosić go codziennie ze sobą :)

Więcej danych znajdziecie na stronie producenta.

W ramach małego podsumowania uważam, że aparat Sony DSC-HX200V, będzie dobry dla osób, którym zależy na wysokiej jakości zdjęć i filmów, a które niekoniecznie chcą na tyle zagłębiać się w tajniki fotografii, by w pełni korzystać z funkcji dostępnych w lustrzankach.
Sama jak tylko będę miała możliwość zapoznać się z tym aparatem na dłużej, chętnie to zrobię, a następnie z przyjemnością podzielę się z Wami wrażeniami :)

A jakie Wy macie aparaty i czy jesteście zadowoleni ze swojego wyboru? :) Chętnie poznam Wasze typy :)


12 komentarzy:

  1. Ja mam Canona 500 d i dwa obiektywy. Polecam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O! W takim razie piona :D Też go mam :D

      Usuń
  2. mam podobny model tylko canona, nigdy nie byłam z nim na wycieczce, bałam się bo tego typu aparaty są wyjątkowo mizernie wykonane (plastik, plastik...)Lustrzanka + mały aparacik do torebki i jest super :)

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie system Nikona i sony. Nikon d7000 i nikon d90. Sony alfa 300 wcześniej kompaktowy ultrazoom sony h7. Polecam te aparaty. Tak btw to ten w wątku jest świetny. Sam szukam czegoś podręcznego i chyba zakupię coś z serii sony nex. Małe gabaryty jakość lustrzanki. Pozdrawiam. ps uwielbiam Twojego bloga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest mi bardzo miło, dziękuję :)

      Usuń
  4. też mam D90 :D I cenię Nikony, choć nie ejstem żadnym fotografem i nie rozumiem za bardzo tej wojny nikonowo-canonowej. A Sony teraz się bardzo wyrobiły i też mi się wydają warte uwagi.

    Pozwoliłam sobie się porządzić i dodać bloga do obserwowanych.
    Pozdrawiam!
    Lona z bloga Bless the Mess
    http://lenalona.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. kolejna laska z reklamą cyberszota. żałosne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kolejny anonim i jego żale.żałosne.

      Usuń
  6. Anonimy tak mają;p Aparaty Sony w zasadzie są najlepsze, ja mam alfę 550 i nie zamieniłbym go na innego, świetna jakość i wogóle. A ten przedstawiony przez ciebie też jest fajny, podręczny, również dobra jakość, fajny sprzęcik. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem szczęśliwą posiadaczką Sony Alpha 450. Aparat robi świetne foty, jednak niektórym osobom może przeszkadzać brak odchylanego wyświetlacza i niemożność kręcenia filmów. Na moje potrzeby jest wystarczający, jeśli zastanawiasz się nad Cyber-Shot'em, to przestań się zastanawiać i kupuj! Jestem przekonana, że się nie zawiedziesz :)

    OdpowiedzUsuń